Ђорђе Иванов није планирао да буде пилот. Kао младић желео је уметност, четкице и платно, али га је сплет околности одвео у војну гимназију, а потом и у кабину борбеног авиона. Судбина је хтела да управо он постане један од људи који су током НАТО агресије 1999. учествовали у обарању „невидљивог“ бомбардера Ф-117, симбола западне војне силе.

„Нема невидљивих авиона. Kада циљ уђе у твој простор и када знаш шта радиш, он више није невидљив. Тог тренутка нисам размишљао ни о НАТО, ни о томе шта је тај авион представљао. Гледао сам задатак испред себе и радио оно за шта сам био обучен. Све остало је дошло касније. Најважније ми је било да се вратим жив. У пилотима нема места паници и у најтежим тренуцима мораш да останеш миран“, казао је Ђорђе за РИНУ.

Смрт му је више пута била близу

Током каријере летео је на МиГ-21, пробијао звучни зид и пењао се до висина од око 21.000 метара. Смрт му је више пута била близу, а најдраматичнији тренутак доживео је када је остао у авиону без мотора изнад Јадранског мора.

„Kад мотор утихне, тишина постане гласнија од сваког аларма. Тада схватиш колико живот може да стане у неколико секунди“, присећао се он.

У рату 1999. године Иванов је показао да се против надмоћног непријатеља може борити и умом. Правио је макете авиона у природној величини које је НАТО бомбардовао, док су прави „мигови“ остајали сакривени и сачувани.
Данас је иконописац

После свега, вратио се ономе што је првобитно волео. Данас је иконописац, човек који уместо авиона „слика небо“ у црквама широм Србије и иностранства. Његов живот остаје сведочанство да пут од рата до вере може да буде тих, достојанствен и дубоко људски. „Бог ме је благословио да цео живот радим оно што волим. Некад сам летео, данас сликам, али сам увек на истом путу“, каже Ђорђе Иванов.

(РИНА)

ПОСТАВИ ОДГОВОР

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име