Можда нисте знали, али једна, скоро чудесна ствар повезује неколицину славних ренесансних сликара и вајара, можда највећих уметника свих времена. Наиме, Леонардо да Винчи, Ботичели, Пјетро Перуђино, Лоренцо ди Kреди имали су једног истог, заједничког – учитеља.
Његово име је Андреа дел Верокио и остао је запамћен као учитељ из чије је радионице изашао највећи број генија. Стабло генијалности шири се, заправо, много шире – међу ученицима његових ученика су Микеланђело и Рафаело.
Рођен у Фиренци, Андреа ди Мицхеле ди Францесцо де’ Циони Андреа (1435 – 1488), запамћен је по надимку Верроццхио, који је добијен спајањем речи веро и оццхио, што значи „право око“. Верокио је такође био значајан уметник Ренесансе, али његово дело је заправо остало у сенци много успешнијих ученика.
Верокио је био син зидара који је касније у животу постао порезник. У младости је служио код више мајстора, а по легенди Верокио је био и ученик код Донатела. Основао је радионицу у којој се вајало и сликало темпером на дрвету, а за своје шегрте и ученике је углавном прихватао изгубљене синове и копилане из угледних породица.
У то доба Фиренца, један од најмоћнијих слободних градова Европе, била је седиште разноврсних мајсторских и уметничких радионица. Такву разноликост и шаренило, језгро италијанске ренесансе, подржавала је и издашно финансирала чувена породица Медичи која је своју вишевековну моћ широм Европе прославила управо именима уметника које је подржавала.
У најпознатија Верокијева дела спадају Мадона са дететом које седи и Тобијас и анђео, као и биста Бартоломео Kолеонија коју је извајао на самом крају живота, након што се преселио у Венецију.
На слици је чувено дело Kрштење Исусово, пропуштено кроз плави филтер. Ову слику, која се данас налази у галерији Уфици у Фиренци, заједно су 1475. насликали Верокио и његов ученик Леонаро да Винчи.
По апокрифној анегдоти коју је много касније забележио Вазари, млади Леонардо и Верокио су заједно радили на слици све док учитељ није видео како је Леонардо насликао анђела. Пошто је схватио да га је ученик превазишао, Верокио је бацио четку и никада више није сликао. Модерна истраживања у оквиру којих је нанос боје скениран показују да је Леонардо највероватније осликао и друге делове слике, Христа и елементе рељефа.
Наука кроз приче