Мој покојни отац је имао једну изреку „боље и то причати него макар шта“.
Чим сам чуо нове нападе претплаћеног црквеномрсца Ненада Чанка, сетио сам се ових речи. Човек који има неодољиву потребу да све проблеме о којима у својој пропалој политичкој каријери говори, бар половину свали на црквена плећа, ни поводом пандемије коронавируса није могао да не нападне Цркву.

Ненаде Чанку…. Пре него што ти поставим пар питања хоћу да те питам једно главно из којег произлази све остало: КАКВЕ ТИ ВЕЗЕ ИМАШ СА ЦРКВОМ? То што си крштен већ као одрастао и као такав се водиш на папиру да си део Цркве, не даје ти за право ово што радиш. Бити део Цркве значи живети кроз Христа Литургијски. Даћу ти само један пример. Ја, рецимо, имам дозволу за управљање моторним чамцем. Био сам у Панчеву у капетанији једном када смо полагали и никад више у животу нисам сео да возим чамац. Замисли да ја сад на основу те дозволе упаднем у неку капетанију и почнем да заводим ред само зато што имам дозволу. Е, управо ти то радиш у Цркви.

Гледао сам мало пре твоје укључење у једну ТВ.емисију где си се налупетао, Боже ме сачувај. Опет ти је главна тема била Црква. Ево, ја као један мали поп из Срема, да ти кажем пар ствари. Сви свештеници и владике који су се заразили овим вирусом заразили су се јер су ишли да помажу народу који је ухапшен и затворен у својим домовима. Нико се није заразио служећи литургију. Да ли можеш једноставно да схватиш да је немогуће да се неко зарази причешћем? Сви медији су објавили да је владика Стефан Шарић заражен вирусом. И онда креће стампедо… Ето попови вас лажу. И они су заражени итд. Исти тај владика Стефан је сваки дан по дванаест сати од почетка ове пандемије ишао са волонтерима по Београду и делио хуманитарну помоћ. Завеже мантију око себе и тегли брашно, уље, шећер… онима којима је тада било најпотребније. То нико од медија није објавио. Ако ни због чега, због тог великог човека морам да ти одговорим.

Пошто се ти бусаш у прса како си Војвођанин, ево да ти дам једну званичну статистику од јуче ситуације са пандемијом у Војводини.
„ У Војводини је регистровано укупно 478 заражених коронавирусом, од тога највећи број у Новом Саду, 97. Број оболелих у Војводини који су позитивни на коронавирус у односу на укупну популацију покрајине износи‬ 0,025%. Број заражених коронавирусом у Београду у односу на Војводину износи 3,5 пута више, на приближно исти број становника. Тачније, Београд има за 250 000 становника мање од Војводине.
Број оболелих медицинских радника у Клиничком Центру Војводине, који је највише на удару током ове епидемије, износи равно 0.
По мишљењу Покрајинског секретара за здравство Зорана Гојковића, узрок овако позитивног тренда у Војводини је “култура Војвођана”, мањи проценат гастарбајтера, и болнице павиљонског типа.

У Војводини најмање заражених, а највише верника на литургији!
Могуће је да је Гојковић у праву, ипак остаје питање како је поред толиког броја верника/причасника у православним храмовима, тако мали број позитивних пацијената на коронавирус. Истовремено у Београду број заражених је 3,5 пута већи у односу на Војводину, иако је популација у Београду мања за 250 000 становника. При том значајан број свештеника у Београду је одустао од служења васкршње литургије, али и претходних литургија током часног поста, баш из бојазни да се народ не зарази коронавирусом.

Треба имати у виду да су управо епископ Никанор банатски и епископ Иринеј бачки позвали вернике да дођу и да се причесте упркос упозорењима државе и медија да то може бити веома опасно у време епидемије. Богослужења у Војводини у све три епархије (сремска, бачка, банатска) нису прекидана током протеклих месеци, док су рецимо у појединим епархијама СПЦ епископи наложили свештеницима да не служе на поједине велике празнике и да служе без народа. Поједини домаћи медији шире пропаганду како је главни узрок заразе у Србији СПЦ, односно верници који узимају причешће “истом кашичицом”. Ако узмемо у обзир да је протеклих месец и по дана био велики васкршњи пост, када верници масовније долазе у храмове и чешће се причешћују, онда би Војводина требала бити епицентар заразе, а број мртвих и заражених многоструко већи него у другим деловима Србије. Ипак, то не само да није случај, него статистика показује сасвим обратне резултате.
Ако је “струка” у праву остаје сасвим нејасно и необјашњиво како је број заражених најмањи у верски најинтензивнијој средини, тј. Војводини.“

`Ало мајсторе…у једној објави на Твитеру скоро си изјавио: „Ко позива у условима пандемије на непоштовање закона и наредби о забрани окупљања, чини акт биолошког тероризма и подрива стабилност моје земље“. Вероватно си мислио на све оне редове испред Максија, Темпа, Лидла, Универекспорта итд.? Где људи унезверени сваки петак чекају у непрегледним редовима гурајући се једни уз друге чекају да купе намирнице како би преживели затварање. Не знају шта да купе, јер не знају колико ће бити затворени. Можда си мислио и на прикупљање гласова за твоју странку за изборе? Или си опет мислио на Цркву?

Даље си у тексту који је објављен рекао : „… Опрости им Оче, не знају шта чине’, за вас не важи. Ви одлично знате шта радите. И за чији рачун”.
Хвала Богу што ми знамо зашто и шта радимо. Управо за рачун Васкрслог Христа. Сваки рад би био узалудан да није ове непобитне чињенице да је Христос Васкрсао. Свако делује онако како верује. Има ту и неког родитељског завештања. Рецимо, по том родитељском васпитању, ја не могу другачије против чињенице да ми је и отац био свештеник. Тако да разумем и тебе. Корени су чудо.
Упоредио си Цркву са нарко картелом и дилерима дроге. Знам да си упућен како то са наркотицима функционише, сматрам да је то део опште културе, али друже, шта ти знаш о Цркви?

Кад човек пресабере све твоје јавне наступе може да се извуче једноставан закључак. Твоја три највећа проблема су Шешељ, Коштуница др Војислав и Црква.
Е сад… са овима си у договору па се мало нападате, мало се мирите, мало се пљујете… мало се волите. Али зашто опет Црква?
Све могу да разумем. Да неко не верује, да га не занима ништа везано за хришћанску традицију, да има свој став и мишљење о стварима у Цркви итд., али не могу да разумем зашто у сваком наступу имаш неодољиву потребу да пљујеш и нападаш Цркву. Мене кад нешто не занима, ја уопште и не размишљам о томе, а камо ли да коментаришем. Значи да је нешто друго по среди.

Ово писмо није намера да ја теби „отворим очи“, пошто је свима јасно који су пориви свих твојих напада на Цркву. Човеку који светог Саву пореди са хрчком нема шта да се објашњава. Намера је историја. И завет пред Христом. Свима који јавно и бесрамно нападају Цркву, ја ћу одговорити. Ја, један мали поп из Срема. Мени је тебе уствари жао. Јер не могу да схватим како човек живи са толиком мржњом у себи. Код нас у Војводини кад неком треба нешто да одложи, неко ђубре или нешто што треба да се баци кажу „дај ми тај чанак“. Углавном је то нека посуда која је огуљена, разбијена и није за употребу. Али Црква увек прима оне који су спремни да се врате у Истину.Тако да мислим да и ти такав, ако одбациш мржњу из срца ипак можеш да се спасеш. Видиш како Христос воли! То нам између осталог доказује прича о Блудном сину. Није суштина те приче само у покајању Блудног сина, већ у једној реченици „… виде Отац сина како иде из далека“. Значи да је Отац гледао када ће се син вратити и покајати. Црква је пуна Љубави, па и за тебе. Све то потврђује чињеница коју си поменуо у погрешном контексту „опрости им Оче, јер не знају шта раде“. Само три дана после ове реченице, мучења, ругања и убијања Христос је Васкрсао.

Сви твоји напади су смешни и падају пред овом чињеницом. Можда би теби и твојим пајташима и пошло за руком да унизите Цркву. Али вас баца на колена догађај од прошле недеље. Већ две хиљаде година једна победоносна песма све вас чини смешнима. Ја ћу ти је сад отпевати : ХРИСТОС ВАСКРСЕ ИЗ МРТВИХ, СМРЋУ СМРТ ПОБЕДИ И СВИМА У ГРОБОВИМА ЖИВОТ ДАРОВА.

Свештеник Благоје Бане Катић

ПОСТАВИ ОДГОВОР

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име