Упознао сам младића на Обали скелета*
Једва је стајао на ногама и био је блед као дух
Питао сам га како се зове – рекао је Лазар, човече
Дошао сам у твоју земљу из далека
Не могу баш да се сетим када сам последњи пут био на обали
Могло би бити дванаест година – можда и више
Много сам невоља видео и оне су ми потресле ум
И једноставно се не сећам шта сам дошао да нађем
Ветар је на океану, киша на копну
Три капи воде, једно зрно песка
Испричаћу ти причу најбрже што могу
Имам све време света
Ја сам Лазар, човече
Рекао је:
„Једног јутра сам се пробудио и осетио помало чудно.
До поподнева то је прерасло у грозницу и бол.
Касније те ноћи, са неколико пријатеља поред мене,
Отишао сам да спавам и мислим да сам тад умро.
Пропадао и дизао се, па не могу тачно да кажем.
Једном ногом сам био у слави, другом у паклу.
На једној страни Врт, на другој Пламен.
И учинило ми се да сам чуо да неко дозива моје име…
Да, неко је говорио:
„ЛАЗАРЕ, УСТАНИ!“
Па сам устао, сео и отворио очи.
Знаш, хтео сам да плешем, али није било довољно места.
Збацио сам чаршаве и изашао из гробнице.“
Ветар је на океану, киша на копну
Три капи воде, једно зрно песка
Испричаћу ти ти причу најбрже што могу
Имам све време света
Ја сам Лазар, човече
Видиш…био сам од Назарета до обала Марока
И схватио да за мене нема одмора
Био сам у пустињи
У дубинама
Али, пошто ми је понудио да устанем
Нисам спавао
Ветар је на океану, киша на копну
Три капи воде, једно зрно песка
Испричаћу ти причу најбрже што могу
Имам све време света
Ја сам Лазар, човече.“
*северни део намибијске обале Атлантског океана која је добила име по скелетима китова и фока које океан избацује; ненасељена и непогодна за пливање
Тери Калијер једна је најлепших прича џез и соул музике.
Калијер је седамдесетих година 20. века издао неколико изузетно хваљених џез – фолк албума са утицајима афричке музике и био на турнејама са Џорџом Бенсоном и Гилом Скот Хероном.
Рођен је у Чикагу и као дете је био пријатељ са Кертисом Мејфилдом и певачем Џеријем Батлером. Први албум снимио је још као тинејџер за „Чес рекордс“ и због уоченог изузетног талента већ тада био позван да иде на турнеју са Мади Вотерс и Етом Џејмс. Мајка му то није дозволила, те је уместо тога отишао на колеџ, где је открио фолк музику и Џона Колтрејна. 
Снимио је пет албума који ће бити реоткривени деведесетих од стране култних британских продуцената модерног џеза Џајлса Питерсона и екипе окупљене око титана бристолске и светске сцене Massive Attack..
Калијер је одустао од музике 1983. када је добио старатељство над дванаестогодишњом ћерком која је дошла да живи са њим. Дању је радио као компјутерски програмер за Универзитет у Чикагу, а ноћу студирао социологију коју је такође дипломирао у том периоду.
Будући да му је ћерка довољно порасла да његово стално присуство није неопходно, обновљено интересовање тада музички најнапреднијих и најкреативнијих продуцената деведесетих година за Калијера довело је до наступа у Енглеској, које је обављао упоредо са радом компјутерског програмера на Универзитету у Чикагу.
Нико од његових колега не би ни сазнао са киме ради да 1998. године није добио награду УН за изванредан уметнички допринос миру у свету. Отишао је на доделу награде и по повратку сазнао да је добио отказ због „неовлашћеног напуштања радног места“ ради преузимања награде.
Следеће године је издао нови сопствени албум, Timepeace са ког је и песма посвећена Лазару Витанијском коју вам представљамо.
Био је заузет снимањем и турнејама до краја живота. Калијеров последњи албум Hidden Conversations из 2009. продуцирали су Massive Attack.
Преминуо је 2012. године.
ПРЕВОД И ОПРЕМА: Давор Сантрач
ОБЈАВЉЕНО: На Лазареву суботу 2022. године

ПОСТАВИ ОДГОВОР

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име