Током неколико секунди упознавања одређује се почетни однос између две особе, односно да ли вам се неко свиђа или не. Битна је заинтересованост, радозналост, љубазност, никако извештаченост

Питање је једноставно: Да ли ћемо добити другу прилику да оставимо добар утисак? Различита истраживања говоре да је то могуће, али није лако.

Први утисак о некој особи остаје дуго у нама, и свима нам се дешава да у понашању друге особе, свесно или несвесно, увек тражимо потврду за тај утисак. Иза тога следе две могућности: да се мало потрудимо да оставимо добар утисак први пут када се представљамо или да се више ангажујемо око тога да други пут поправимо то како нас други опажају.

Први утисак је битан у многим областима, нарочито у пословном окружењу, од интервјуа за посао до рада у тиму. На основу тог утиска и других техника, послодавац процењује да ли ће се неко добро уклопити у радну средину, дати свој допринос и бити спреман да учи и напредује. За неке послове потребно је само да је особа педантна, што се може веома лако утврдити, али је теже кад је у питању одговорност, нарочито када је реч о јавним пословима.

Тражење мана

Утисак се стиче у првих неколико секунди упознавања и одређује однос између две особе, односно да ли вам се неко свиђа или не. Овде не говоримо о заљубљености и другим емоционалним стањима која имају другачија обележја, већ о томе какав утисак желимо да оставимо на људе које упознајемо у свакодневном животу и да ли намеравамо да искажемо отвореност и заинтересованост за људе, уместо анимозитета. Одбојност при првом сусрету може да буде последица упитаности да ли та особа представља претњу, конкуренцију, да ли нешто жели… Или једноставно посматрамо друге људе с мало поштовања фокусирани на тражење мана. Друштвене мреже то добро илуструју – неретко су нечији наступ или фотографија пропраћени коментарима: види га како се обукао, како маше рукама, како говори, шта сад хоће, шта нас сад учи…

Многи људи тврде да им није битно какав су утисак оставили на друге. Има и оних разочараних, спремних да дигну руке од свега, који посматрају људе негативно и не мисле о утиску који ће оставити. Али када би се вратили мало уназад и погледали своје некадашње вршњачко окружење, студентско или пословно, увидели би да није баш тако. Спремни смо да се додатно потрудимо да пред неком особом или у вези с неким проблемом оставимо добар утисак, што значи да нам је то битно. Повољан први утисак не значи да ће се развити и добар однос између двоје људи. За то је потребно ипак мало времена да се људи упознају. Тако је и на радном месту, потребно је мало времена да видимо како особа функционише, зато је пробни рад увек добра ствар, али то не треба да траје годину дана и дуже што волонтери или приправници често пролазе, већ три до шест месеци у зависности од врсте посла.

За разлику од тога, лош први утисак вероватно значи да се однос неће најбоље развити, ако до њега уопште дође.

Оно на шта обраћамо пажњу код других људи важи и у контра смеру: какав утисак ми остављамо на друге људе. Да ли смо заинтересовани за неку особу или пословни подухват почиње да се исказује од руковања, хигијене, стила облачења, начина на који причамо… Друга особа то упија и процењује на исти начин као и ми. Можемо слободно рећи да је стил облачења, који се прво примети, модерна племенска одећа по којој се припадници истог позива, клуба, вршњачке групе, чак и класе препознају. Истина, то је и најлакши начин да се неко лажно представи.

Руковање – млитав додир или стисак који ломи кости – такође шаље слику другој страни. И ниједно од поменутих није добро, нормално руковање је довољно за познавање двоје људи који се уважавају.

Вежбање и припрема

Иако се први утисак може припремити и вежбати, битна је заинтересованост за друге људе, радозналост, љубазност, мада има и оних који верују да ће их други људи прихватити озбиљно само када су без осмеха на лицу. За први утисак важно је избећи извештаченост.

Осим тога, важно је да се у тренутку упознавања или представљања буде и присутно духом, јер у супротном се може стећи утисак испуњавања форме, а не жеље да се стварно ступи у интеракцију. Тај тренутак не мора трајати временски дуго, већ тек толико да нас друга особа запамти. Тиме се отвара пут стицању нових пријатеља у приватном и пословном окружењу.

 

Политика

ПОСТАВИ ОДГОВОР

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име