Влогер! За оне који не знају, ова енглеска реч blogger је настала спајањем речи блогер, која се односи на онога ко пише коментаре о различитим појавама и то објављује на интернету у облику ауторског блога, и речи видео. Влогер је особа која поставља своје видео-снимке у којима коментарише одређене појаве на различитим платформама од којих је најпознатија Јутјуб.

Циљ сваког влогера јесте да садржајима које нуди, али и својим шармом, духовитошћу и политичком позицијом привуче што више пратилаца. Када број пратилаца постане веома велики, тада дати влогер постаје интересантан оним компанијама које желе нешто да рекламирају његовој публици и које су спремне да то плате. Што је већи број пратилаца, то је већа количина новца који се слива у џепове тог влогера.

Популарност као животни циљ

На први поглед бити успешан влогер јесте занимање из снова: седите у својој соби, немате ни шефа ни радно време, свакодневно снимите неки видео-блог и годишње зарађујете стотине хиљада евра. Истовремено сте постали и позната личност и богат човек. Зато није ни чудно да се од младих у различитим државама може чути да ће они, када порасту, постати влогери.

Када је почетком прошле године неколико хиљада деце и младих нагрнуло у један трговачки центар у Новом Саду да би уживо видели влогера Баку Прасета, настао је такав метеж да је полиција морала да заводи ред. Још раније хиљаде младих су на Београдском сајму књига опседали штанд на којем је позната модна влогерка Зораннах промовисала своју књигу, на опште запрепашћење старијих генерација којима је био непознат овај аспект живљења младих. Недавно када се Бака Прасе похвалио својим пратиоцима да је себи поклонио другог поршеа, он није само послао поруку колико је он упркос својој младости успешан и богат, већ и да треба да се угледају на њега јер се занимање влогера заиста исплати.

Једно скорије истраживање у САД је показало да 80 одсто младих за животни циљ има да се обогати, а половина њих жели да при том постане и планетарно позната. С обзиром на то да млади из различитих држава и култура упијају исте медијске садржаје, тако да долази до „глобализације” генерације младих, можемо претпоставити да и наши млади имају сличне животне аспирације. Знање о томе ка чему стреме младе генерације је добар показатељ њихових животних вредности. Бити богат и познат звучи добро, али истовремено и егоцентрично и нереално.

Истраживања животних циљева младих која су спровођена пре тридесетак година указивала су да млади желе да бирају таква занимања која су корисна другим људима и која су управо због тога цењена у друштву. На пример, бити пилот, лекар, инжењер, адвокат и слично. А онда се нешто променило, тако да је једно истраживање пре десетак година показало да девојке на прво место стављају занимање ТВ водитељке. Пре десетак година млади су много више гледали ТВ него што то чине данас и схватили су да је главна звезда неког програма управо водитељка, а не гости које она доводи и које интервјуише. То је било битно различито од раније праксе према којој је улога водитеља да из једне дискретне позиције помогне свом госту да покаже своје таленте и достигнућа. Популарност је постала животни циљ.

Фантазија о привлачности

Иако свако има право да покуша да оствари своје професионалне и друге снове, улога популарног влогера ће многима остати недостижна. Заправо се ради о једној фантазији која није толико различита од стварне позиције младе особе. Уместо да одрасте и крене у свет у којем ће остварити некакав успех, особа ће остати у својој соби, вероватно у родитељском дому, испред свог компјутера и видео-камере, одакле ће својим шармом „поробити” свет. Недостатак социјалних вештина и друштвене проактивности, млади покушавају да компензују „привлачношћу” своје личности. Уместо да они приђу другима и укључе се у друштвени живот, они остају пасивни покушавајући да „привуку” друге. Управо фантазија о стотинама хиљада и милионима пратилаца није ништа друго до наставак ове фантазије о привлачности.

Дете или млада особа која јесте у центру родитељске и породичне пажње, али не и у центру пажње вршњака, фантазирајући о „лајковима” и планетарној пажњи заправо покушава да задржи осећање личне вредности и да од тога добро заради. То је трка у којој учествују милиони младих, али у којој само мали број може да победи.

 

 

 

politika

ПОСТАВИ ОДГОВОР

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име