Интересатнo је да се ликовне представе овог догађаја често јављају на зидовима ранохришћанских катакомби као и на рељефима хришћнских гробница. Занимљиво је да сцена која је представљена асоцира на мумијске сцене и да су на њој осликани неки моменти који су повезивани са мумијама, нпр. човек. са магијском палицом. Сцена је, заправо, запањујућа, па донекле чак и застрашујућа. Врата гроба су отворена, а мумија хода, магијска палица је наглашено приказана.

Приказ је близак сцени из Јовановог еванђеља, тако да је могуће већ на први поглед препознати Христа који заповеда мртвом  да изађе из гроба узвикујући Лазаре, изађи! Са друге стране мумијски моменти  укључујући и чаробњачку палицу не слажу се са приповећу еванђеља (Јн 11:1–45).  Иконографска представа, заправо, илуструје многозначност и различите аспекте на које приповест Еванђеља може да буде схваћена и актуелизована. У неким случајевима хришћанска уметност је одражава сам еванђелски наратив; док је уметност цркве у другачијим окружењима и у сусрету са другачијим изазовима могла да одражава модификоване верзје којима су се истицале тајанствене („магијске“) моћи Господње које су заправо језиком разумљивим људима са којима су се хришћани сусретали указивали да је Он онај који може да да васкрсење и да не само тело већ и дух врати у живот.

Biblical Archeology Society

ПОСТАВИ ОДГОВОР

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име