Адам је био непостојан и зато лаковеран. Лаковерни смо сви ми када мислимо да нам припада нешто што нисмо заслужили. У ствари, ми мислимо да заслужујемо много више зато хитамо ка бљештавилу, сјају, преварне обмане, која је непостојана, баш онаква какав је и Адам. Тако постаје слика нашег дволичног лика.

Против спознаје дволичности ми се не боримо него бежимо у наводну праведност хероја са екрана. Ти хероји нестварно лако побеђују разне мутиводе. Ми варамо сами себе сјајном сликом савршенства и надмоћи, не примећујући ко смо и какви смо, занемаривањем стварности поред себе. Склањањем од тог реалног постојања, ми бежимо у иреалну борбу у којој се боре разни „Ва Дами” и тако затрпавамо поток истине, смрдљивим и компликованим лажима. То лудило дволичности нам се дешава јер не смемо да се загледамо у себе. Једноставност истине је у томе да можемо да упознамо себе једино кроз однос са другим. Тај однос јесте снага целовитости наше воље коју замењујемо парцијалном и недораслом постојаношћу којом се хранимо гледајући нашминкану осветољубивост Стивена Сигала. Ми тако замењујемо истинску храброст на коју смо позвани постојањем, лукавом преваром себељубља. Прекретница о коју запињемо је наша умишљеност која постоји лажима дволичности. Тако ми издајемо себе уживајући у својој самодовољности.

Сада ја потпуно разумем првородни грех Адамов као дволичност и непостојаност. Разумео сам тај промашај када сам видео да ја бежим од истине утапајући се у мемли једноличне самоће. Та самоћа делује стегнутом хладноћом мраза која је самозатвореност. Када се тако самољубиво самозатворим мој живот постаје заточеништво нарцизма.

ПОСТАВИ ОДГОВОР

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име