Сви они који верују да је тек отпочела ера електричних аутомобила, у благој су заблуди. Први електрични аутомобил конструисан је крајем 19. века, тачније 1898. године, а његов творац био је отац данас популарних спортских аутомобила Фердинанд Порше.

Поршеов музеј у Штутгарту у Немачкој у својој богатој колекцији чува прави бисер аутомобилизма, Егер-Лохнер Ц.2, први аутомобил који је дизајнирао Фердинанд Порше, док је као студент радио за ову аустријску фирму, пре него што се осамосталио и направио каријеру у Немачкој. На самом возилу на неколико места је угравиран знак П1, што представља његов ауторски потпис. Егер-Лохнер је марка настала сарадњом Беле Егера, власника предузећа претече бечке електропривреде и бечког произвођача кочија Јакоба Лохнера. Двојица предузетника размишљала су о предностима и недостацима електричних аутомобила и оних на фосилна горива и у њиховим је плановима неко време предност имао електрични аутомобил. Порше је конструирао и мотор од три коњске снаге тежак 130 килограма, који је висио на задњој осовини. Оловне батерије омогућавале су домет аутомобила од 80 километара при брзини од 25 километара на сат. Порше са својим електричним аутомобилом 1899. године учествовао на трци у Берлину и победио, возећи просечном брзином од 25,8 километара на сат.

Порше је 1900. године за истог произвођача конструирао први аутомобил на хибридни погон, комбинацију електричне енергије и бензина, који је две године касније чак серијски произвођен – 95 година пре савременог хибридног погона.

 

Политика

ПОСТАВИ ОДГОВОР

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име