Синоћ у Битеф театру, по десети пут, изведена је монодрамa “Prima facie”. Након премијере, одржане крајем јануара, београдска публика је имала прилике да види позоришни светски хит и у Битеф Театру, свега шест месеци након бродвејског извођења.
Тим поводом, Модна кућа ЛУНА је учинила несвакидашњи гест поводом предстојећег празника, Дана жена, па је сходно свом друштвено-одговорном пословању и слогану „Снага женствености“, ова Модна компанија купила улазнице за последње фебруарско извођење монодраме “Prima facie” и донирала их студенткињама четврте године Правног факултета у Београду, као и њиховим професоркама и асистенткињама.
О одлуци да поводом предстојећег међународног празника, Дана жена, студенткиње права, њихове професорке и асистенткиње – уместо цветом – обрадује улазницама за позоришну представу „PRIMA FACIE” – Биљана Јовановић, директорка Модне куће „ЛУНА“ је изјавила:
– Реч је о позоришној представи која опомиње, али која истовремено има моћ да кроз праксу будућих правника промени угао гледања на случајеве сексуалног злостављања жена. “Prima facie” није представа која осуђује, већ која указује на могуће и неопходне промене. Отуда сам одлучила да Модна кућа „ЛУНА“, која се бави производњом женске конфекције, оде корак даље у посвећености женској популацији и да улазнице за ову монодраму поклони студенткињама четврте године Правног факултета у Београду, као и њиховим професоркама и асистенткињама. Оваквим поклоном поводом Дана жена желела сам да их охрабрим и да подржим борбено правдољубље у њиховом будућем приватном и професионалном животу, – казала је Биљана Јовановић.
Иначе, овај алармантно прецизан комад аустралијске списатељице Сузи Милер, бивше адвокатице са искуством у заступању људских и дечијих права, – како стоји у најави за представу на сајту Битеф театра – премијерно је приказан у Аустралији, 2019. године, и то пред пуном салом судија, адвоката, правника, приправника и службеника правосудног система.
Комад који веома ангажовано, из угла правосуђа, третира проблем сексуалног злостављања итекако је узбуркао јавност, а награђен је и у Њујорку за бродвејско извођење, и за лондонско извођење на Вестенду. Мисија ове монодраме је да покрене на размишљање и општу и компетентну јавност: жртве злостављања, актуелне и потенцијалне починиоце, „креаторе“ легислативе, адвокате, судије, пороту… – да раде на преиначењу обичајног права по којем део кривице увек сноси и жртва, као и на промени закона према којем је жена која је претрпела сексуално злостављање најчешће свој једини сведок због чега подноси испитивања која су понижавајућа безмало колико и сам чин насиља који је поднела.
Само шест месеци после Бродвеја, ова се представа игра у Београду. То је велики успех Битеф театра и српске глумице Маше Дакић која је, захваљујући својој репутацији и иницијативи добила ауторска права, која је представу продуцирала и која ову монодраму и глумачки износи пред гледаоце. Или, како је то рекла Биљана Јовановић, иначе добитница свих водећих националних награда у домену приватног предузетништва:
– Снага жене је у женственсти, али, пре свега, у нашој женској узајамности. У земљи у којој је свака трећа жена претрпела сексуално злостављање, оваква монодрама је лектира, а донација коју сам учинила представља само један од много доказа да можемо и морамо бити ангажованије. Јер, нажалост, није свака трећа жена у Србији била сексуално нападнута. Више их је. Статистике доказују да се чешће дешава да жртве злостављања не пријављују починиоца. Отуда ме је на донацију карата потакла завршна реченица монодраме, када глумица Маша Дакић каже: „Погледај лево, погледај десно … – мрак.“ Па хајде да тај мрак заједнички разгрнемо.