Синтагма из наслова текста „Пе**рска посла“, који смо аутоцензурисали због цензуре на друштвеним мрежама, означава у свакодневном говору више ствари: мутне, закулисне радње; завереничке делатности; ниским побудама мотивисана лукавства. „Педери“ из наслова нису особе хомосексуалне оријентације, већ људска бића која недостатак интелигенције надокнађују лукавошћу; спремна на лаж, превару и обману ради стицања највећма материјалне користи и привида духовне и интелектуалне доминације који успешно обмањивање доноси.
Кад бисмо „пе*ер“ посматрали као придев, следећи степен у градацији би била „пи*да“ која се не користи како би означила женски полни орган, већ „пе**ра“ без укуса и икаквог моралног компаса, наизглед рафиниранијег, али обрнуто сразмерног у сировости у односу на већ неколико пута поменуте и нама толико драге „пе**ре“.
Толико о граматици.
Сад мало више Надграматике…
У Београду је, за случај да је неко пропустио, одржан велики протест против најављеног претварања главног града и Србије на недељу дана у европску престоницу борбе за „права“ хомосексуалаца током септембра. Организатори су га назвали „литијом“ и колико год се слагао са основним циљем тих протеста постоје бројне околности које га прате и које су неприхватљиве…
Литија без свештенства и благослова надлежног епископа – није литија.
То прво, али не и основно.
Основно би било – да ли ови којима хомосексуална страст толико пара душу имају ишта против крађе, лагања, курвања, курварлука, опијања и коцкања?
Планирају ли протест против курвара?
Или су курве и курвари, лажови и лопови – богумили такорећи и мање грешни од хомосексуалаца?
То неки тас постоји за лакше и теже грехове?
Лицемерје је благочестиво?
Наравно да сам против наметања хомосексуалне идеологије и читавог склопа потрошачке културе као машине за млевење људских душа чији је она део, него ме живо занима – одакле учесницима протестног скупа идеја да су Богу дражи од грешника који страдају од хомосексуалне страсти?
Да ли Патријаршија организује Европрајд или Влада Србије?
Против страсти се бори оружјем које никако неко да набави Никанору банатском већ једном?
Можда да пита Филарета где му је митраљез онај или сабрата Качавенду има л’ шта у штеку у подруму оног гротескног комплекса на Пет језера у Бијељини по чијим ходницима лута као сјена и плаши госпође.
Нуклеарном бомбом против лагања?
Хидрогенском бомбом против фарисејства?
Егзибиционизмом против егзибиционизма?
Упс, претерах…
Колико би ли „праведника“, учесника литије заврљачило каменицу у главу тамо неком незнанцу који брани курву од законом дозвољеног и пожељног каменовања?
И још за себе тврди да је Син Божји!!?
„То распети само треба…“, као да одјекује.
Кажу – „Ћути СПЦ…“
Владика Фотије је јасно рекао шта има.
Владика Силуан недавно такође.
Патријарх је најавио да ће СПЦ издати саопштење поводом Европрајда, синодско највероватније.
Шта није јасно?
Народ може да се скупља где год хоће и кад год хоће.
Ко је православан, зна шта је литија, а шта литија није.
Коме СПЦ није мати, може и „литургију“ своју да служи.
Борба против наметања хомосексуалне идеологије и њених деривата је политичка борба и место јој је у политичкој арени.
Јесу лу учесници „литија“ сигурни да „остали људи не промовишу своје зло“ као што то чине учесници Европрајда?
Да ли су гледали риалити некад?
Пинк, Кошаву, „информативне“ програме свих телевизија и медија?
Намерно заглупљивање и обмањивање људи кроз потпиривање ватри подсвести како би пламен животињских нагона обезбедио есхатолошки кусур људском животињчету које не примећује да је роб?
Гледали политички скуп, слушали говоре политичара?
Да ли је неко од њих међу два милиона оних који су потписали петицију да се и даље у дневном термину са националних фреквенција емитује голотиња, секс испод чаршава, туче, псовке, клетве и конзумирање наркотика?
Читају ли вести?
Иду ли у кладионицу?
Имају ли свест у каквом друштву живе?
Да људи „лажу, краду, једу говна, пуне гробља“?
Као што рекох, скуп којим се тражи отказивање Европрајда је у реду.
Идеја да ће захтев за отказивањем успети ако има подршку СПЦ или ће без ње пропасти је магијског карактера и нема никакве везе са Православљем.
Као ни директна изведеница такве идеје да не говорећи јавно против те идеологије – којештарија гаргантуовских размера: наведох епископе Фотија и Силуана, банатског пистолера нећемо овде рачунати – СПЦ у ствари омогућава Европрајд.
А то говори и мисли иста скупина јеретика која је још у мају, при одлуци о аутокефалности Охридске архиепископије, отпала од саборности.
Тај скуп НЕ МОЖЕ да се зове литија.
Никанор банатски може да организује литију у својој епархији и он то зна.
Колико се ја „разумем у медицину“ да шаље свештенство у Београд на догађај који нема благослов надлежног Епископа – није лепо, а да ли има неку другу тежину осим естетске и моралне ће они који о том боље знају.
Него…
У случају да се слажемо да се тај скуп док не добије благослов надлежног епископа не може звати литија и да је то „литија“ таман колико и кад би се православан „причестио“ у римокатоличкој цркви, понављам питање – зашто скуп не креће и одржава се испред седишта оног који Европрајд организује и једини је власан да га откаже?
Јесте, Влада Србије му/јој (како сам родно сензитиван, п.а.) име.
Треба ли да верујем/о да су легиони србославних са Србин Инфо, Васељенске и иних „информативних“ портала који су ригали лажи и ватру током процеса добијања аутокефалности Охридске архиепископије случајно одабрали Патријаршију као место скупа?
Знате ли онај виц о Деда Мразу који се завршава са:“Ти још верујеш у Деда Мраза!?“
Образложење организатора „литије“ да на њихов захтев да се СПЦ јавно огласи против Европрајда упућен у Патријаршију нико није одговорио и да су се зато окупили испред ње не пије воде из неколико разлога.
Епископ Фотије се огласио данима пре „литије“ и пастирски сажето и јасно рекао све што треба. Никанора банатског ни овде не рачунамо.
Шта ћеш…
Поврх свега, интегрални и кључни део тог захтева је да се „баци анатема на организаторе и учеснике Европрајда“.
То фрљање анатемама као да су кувани кукурузи не сведочи и не доказује ишта друго до ли да су потписници таквог захтева на корак од тог да сами служе своју „литургију“ пре него што крену у „литију“.
Не схватају тежину и истинитост тог чина на који се Црква одлучује у изузетно, изузетно ретким приликама.
То је приступ и схватање Никодима бившег Богосављевића који се набацао „анатема“ након тих својих „литија“ више но цела Црква у свом историјском трајању.
Зато није ни одговорено на такав захтев, већ је смирено најављено да ће Црква поводом манифестације коју нит је заказала, нит је власна да је откаже издати и саопштење.
Кад већ мора да снисходи онима који мисле, ваљда, да је Црква џубокс који треба сваке године свако мало да се оглашава око питања око којих се већ десетине пута огласила
Трећег дана Европрајда, учесници овогодишње централне европске прославе Параде поноса која ће се данима, под покровитељством Владе Србије, одржавати у нашој земљи планирају да обиђу фрушкогорске манастире, Крушедол, Богословију и храм Светог Николе и римокатоличку цркву Светог Тројства у Сремским Карловцима.
До споменика барону Врангелу нису планирали…
Нема начина да им се забрани да туристички посете поменуте локације.
Пристојно одевени морају бити и пристојно се понашати у манастирима и храмовима или ће бити замољени да се удаље, што важи и за хетеросексуалне.
Да ли је то провокација?
Да.
Може ли се преко ње прећи?
Може.
Мора ли се преко ње прећи?
Не мора.
То ће владика сремски Василије да одлучи како ће и шта ће са тим захтевом.
Добра ствар ту је да – по мом скромном мишљењу – како год да одлучи, имаће јеванђеоске темеље.
Али и у вези са тим…
Одакле најављена идеја људима да направе барикаде на путевима како Европрајдери не би стигли до манастира и са којим правом и зашто то раде је потпуно нејасно.
Јел одлучују они могу ли ти људи у посету манастиру?
Не одлучују.
Јер кад би они одлучивали ко може на сва места која они воле имали бисмо параполицијске или паравојне (зависи од укуса за боју униформе) снаге и вратили бисмо се у феудално доба.
Мисле да ће посета тих људи „наудити“ светости манастира?
Нек се сете шта су усташе радиле у тим манастирима у Другом светском рату, па манастира ето.
Није Бог наш кинеска играчка да се сломи после два дана, но превечни Логос кроз ког је све створено.
Сведржитељ.
Прикладно или не: ако је Бог с вама – чега се плашите?
Ако није – шта се дерете безвезе?
С друге стране – ништа чудно.
То је профил људи који верује да ће милијарду и четристо милиона кинеских комуниста и 26 милиона севернокорејских комуниста и 100 милиона Руса који о Стаљину мисле позитивно и 9.500.000 белоруских лукашенака предводити победу над безбожним Западом и направити нову цивилизацију засновану на Православљу и традицијама царске Русије?
Ти који у то верују гаје незавидан ниво лаковерности.
Последња времена долазе/ дошла су/ прошла су.
Имамо посла са утварама.
Мада, шта знам…
Ја би утвари понудио шненокле, таки сам чо’јек.
Кад изрони из медијског мрака, ја би јој сажаљиво пружио картонче са шненоклама и рекао: „Ево ти шненокле. Остале од даће.“
Утвара би на то експлодирала од беса и рекла: „Правите шненокле за даћу, папорукољубци новотарски!!!“
Дезинтегрисала би се и још би пред Богом био крив за њу…
Господ је рекао да је дошао болеснима, да њих позове на покајање.
Црква је болница, а хоће ли или неће неко од њих преумити баш приликом те посете Срему или неће – то Господ зна.
Прихватам и контрааргумент „нек преуми на другом месту“, али га не би користио, нити се мешао у посао Оном чије Преображење сутра празнујемо.
Поготову не би балване стављао имајући у виду српско искуство са балванима и Балванима.

Нека би нам таворска светлост Преображеног Христа обасјала умове и душе и удаљила и сачувала нас све од сваког насиља и зла.

Дала сигурност и поуздање да будемо Њега достојни и да смемо да се назовемо синовима и кћерима Вишњега.
Амин, наравно 😉
Давор Сантрач
На Претпразништво Преображења 2022.

ПОСТАВИ ОДГОВОР

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име